Wat een dag

In de voormiddag mocht ik mijn nieuwe bolide gaan afhalen. 2 weken nadat ze mij geramd hadden, stond die A4 klaar en ik moet zeggen, aangenaam verrast over het comfort en het rijden. Daarna een paar honderd meter verder, richting knie dokter. Auto op de parking gedropt, naar het ziekenhuis gehobbeld, lift in, wachtzaal in en gelukkig rap wachtzaal uit. Dokter kijkt foto's, voelt even aan die dikke knie en even aan die andere. "Vocht in de knie" luidde de conclusie. Naaldje/buisje in de knie, alles wat richting dat buisje duwen en dat gele vocht druppelde in dat bassintje. Knie krijgt terug normale omvang. Op parking zoeken naar de nieuwe auto. Hoe zag die er weer uit, waar stond die, nummerplaat? euh? gelukkig werkt die afstandsbediening. Na de middag werken in Gent en toch iets teveel rondgegaan. Pijn in de knie ! Daarna richting Handelsbeurs voor een muzikaal avondje in goed gezelschap. Het voorprogramma was niet echt mijn ding, niet qua genre, niet qua présence. en dan Josh Rouse natuurlijk ! Hij is met zijn muziek stilaan aan verdwijnen in het niets, jammer genoeg en ten onrechte. 2 scheten hoog, goeie stem, goed gitaarspel en vooral Songs met een grote S. Hij was vorige donderdag nog eens in het land, in Gent. Lang geleden dat hij er nog geweest was, en er ontspon zich zelfs een discussie tussen Zinnerboy en een paar andere concertgang(st)ers over de juiste datum: 2002 of later (Zinnerboy bleek 's anderendaags gelijk te hebben: 2005). De vorige keer dat ik de meester gezien had was in de AB, solo. Ook toen in het gezelschap van Koop. Vierde klaverblaadje donderdag was Orville (basheld bij The Love You Long Times, binnenkort te bewonderen in Wetteren). Deze keer was Josh Rouse met band. nu ja, een bassist die ongelooflijk smoelen trok en een drummer die meer gitaar en banjo speelde, maar samen klonk het wel weer prachtig. "Movin' on", "Saturday", "Las Voles" en mijn persoonlijke favoriet "Quiet Town" passeeerden al snel de revue. De tachtigtal aanwezigen genoten zichtbaar (gelukkig hadden ze stoeltjes & tafeltjes in de Handelsbeurs gezet, dat maakte het wat gezelliger en voller). Ondertussen ging het op het podium (alweer) over bier. "Beer with sugar in it"? Nog altijd geen idee waarover de man het had. Kelen werden gesmeerd en "1972" en "Flight Attendant" werden super gebracht. Bij de bissen zaten het solo gebracht "Valencia" en het finale "Love Vibrations". Ook gevoeld?

1 opmerking:

Koop zei

vond I will live on islands ook wel lekker in de set zitten.

en proficiat: van BMW naar de vier ringen, een verandering die ik alleen maar kan toejuichen!